Stratégiák és kereskedési rendszer2018-09-09T14:28:14+00:00

Stratégiák

A Stratégiák nevet adtuk ennek a menüpontnak, mert nem találtunk ennél frappánsabbat hívószót, amely röviden kifejezi, hogy konkrét, kidolgozott kereskedési szisztémákat lehet nálunk megtanulni.

Sajnos a stratégia szó nem fed le mindent, amire szükség lehet az eredményes kereskedéshez, mivel a stratégia – számomra – egy mozzanatot jelent, reagálást egy helyzetre, de a kereskedésben nagyon sokféle helyzet van, és egy darab stratégiával nem sokra jutnánk. Eleve egy trade végig viteléhez minimálisan három stratégiára van szükség; belépési, menedzselési és kilépési stratégiákra egyaránt. De mivel ez a legelterjedtebb kifejezés – még ha kicsit pontatlan is – egy kereskedési szisztéma vagy rendszer megnevezésére, így mi is ezt használjuk.

Amiért fontosak a kereskedési stratégiák és rendszerek

A sikert nem maga a stratégia fogja elhozni.

Az eredményes kereskedéshez – és a tanulási folyamat elindulásához – elengedhetetlen a stratégiák (kereskedési rendszerek) használata, illetve ezek szabályrendszerének a betartása – már amennyiben eredményeket szeretnénk elérni. Amíg a kereskedés nem valamilyen szisztéma keretein belül történik, addig csak szerencsejátékról lehet beszélni. A kereskedővé válás folyamata nem indulni el addig, amíg nem valamilyen rendszer szerint dolgozik az ember.

Rendkívül fontos a sok gyakorlás és az elmélyülés egy adott szisztémában, mert csak akkor tudunk magunkban is mélyre leásni, ha van egy eszköz (ez a stratégia), amely segít bennünket a munkában. Sajnos a belső munka nehezen tanítható, mert minden ember személyisége egyedi, így a sikert gátló mentális és lelki tényezők is egyéniek. Persze az alapsémák ugyanazok (félelem, kapzsiság, fegyelmezetlenség, figyelmetlenség, lustaság, könnyelműség stb.), de az arányok és a variánsok személyiségenként eltérőek, illetve az, hogy kit mennyire képesek a gondolatok és az érzelmek befolyásolni és mozgatni.

A sikert nem maga a stratégia fogja elhozni. Nem a stratégia csinálja a pénzt, hanem a kereskedő, aki használja azt. Bármelyik stratégia „csak” egy eszköz, és önmagában nem képes a csodára, mert mi kellünk hozzá – ez bármelyik kereskedési stratégiára igaz. Viszont eszköz nélkül sem lehet eredményesen dolgozni.
A kereskedési rendszerünk akár nevezhető viszonyítási, tájékozódási pontnak a piac dzsungelében, hogy legyen mihez igazodnunk, legyen kapaszkodó egy folyamatosan változó, környezetben, mivel a piac világában rendszer és szisztéma nélkül csak eltéved az ember.

Érdemes észben tartani és elfogadni, hogy egy manuális stratégiában mindig lesznek olyan helyzetek, amikor döntés elé állít minket az ármozgás, azaz könnyen olyan szituációkkal is szembe találhatjuk magunkat, amelyek nincsenek lefektetve a szabálykönyvünkben. Ilyen estekben mérlegelnünk és döntenünk kell, hogy ügyletet nyitunk vagy távol maradunk a kereskedéstől. Viszont az is járható út, ha az új helyzethez alkotunk egy új szabályt, és attól fogva a jövőben arra az eshetőségre is felkészültünk. Egy stratégiát nem tanácsos bebetonozni, és kijelenteni rá, hogy végleg elkészült. Ahogy minden változik és mozog – az ármozgások karakterisztikája is –, így nekünk is képesnek kell lenni új szabályokat hozni a hosszútávú siker érdekében.

Amit kínálunk

Nálunk egyelőre két szisztéma megtanulása lehetséges. Azért „csak” ennyi, mert én (Horváth Gábor) ezeket alkalmazom évek óta. Kiállták a tesztelés és a gyakorlati alkalmazás próbáját – nem csupán nálam, hanem más kereskedőknél is, akik megtanulták és használják napi szinten.

Ezt a két rendszert ismerem alaposan, sok éves tapasztalata formálta őket, hiszek bennük, továbbá ezeket tudom megtanítani, illetve segíteni a helyes alkalmazásukban.

Pingpong kereskedési stratégia

Kimondottan napon belüli stratégia, amely olyan a kulcsszintekhez köti az esetleges fordulókat és belépési szignálokat, amelyeknél a DAX árfolyama gyakran irányt változtat. Egyszerű és könnyen megtanulható szisztéma, szabályai letisztultak. A pontosan meghatározható kulcsszintek miatt objektív elemzést tesz lehetővé, így ritkábban állítja a kereskedőt dilemma elé a piac. A szóban forgó szintek legnagyobb részét indikátorok rajzolják fel a csártra, amelyeket a stratégiával együtt adunk. Gyakori ügyletnyitási lehetőség – átlagban napi 3-5. Az alacsony idősík miatt csak azoknak ajánlott, akik naponta minimum 4-5 órát a kereskedéssel tudnak tölteni – lehetőleg egyhuzamban.

Szörf kereskedési rendszer

A Szörf kereskedési rendszernél már tudatosan nem a stratégia kifejezést használom, mivel jóval komplexebb szisztéma, mint például a Pingpong stratégia. A Szörf kereskedés esetében számos stratégiát alkalmazunk, és mindig azt vesszük elő, amely leginkább illeszkedik az adott szituációhoz. Úgy képzeld el a rendszert, mint egy szerszámos ládát, ahonnan mindig azt a szerszámot veszed elő, amelyikre szükséged van. Ha például kalapálni szeretnél, akkor nem a csavarhúzó után nyúlsz, hanem a kalapácshoz. A szerszámok megfelelői a különféle stratégiák, szerkezetek és belépőszignálok.